تبلیغات در مرکز خرید

تبلیغات در مرکز خرید

فهرست: تبلیغات در مرکز خرید

تبلیغات در مرکز خرید

تبلیغات در مرکز خرید و مجتمع های تجاری

مجتمع و مراکز تجاری یکی از مکان‌های عمومی پربازدید برای تبلیغات محلی و محیطی هستند. تبلیغات در مراکز خرید برای مکان‌ها و زمان‌های استراحت و بازدید بالا، تنوع متعدد رسانه تبلیغات و هزینه پایین از ویژگی‌های این روش تبلیغات است. همین امر موجب شده تا نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات متمایز گردد.

فهرست مطالب

آیا شما هم هنگام ورود و گردش در مرکز خرید، تبلیغات در این مکان را دیده‌اید؟! یکی از راه‌های معرفی محصولات تبلیغات است، مجتمع‌ها و مراکز خرید یکی از بهترین مکان‌ها برای معرفی و تبلیغات محصول هستند. تبلیغات در مرکز خرید  شانس معرفی بهتر و همچنین فروش محصولات را افزایش می‌دهند. تبلیغات باید به گونه‌ای باشند که مردم را به‌ بازدید و خرید آن تشویق نمایند. این امر باید با برنامه‌ریزی دقیق پیش رود. تبلیغات در مرکز خرید یکی از استراتژی‌های موفق در معرفی و فروش محصولات محسوب می‌شود که باید به صورت خلاقانه و همواره ایده‌های نو همراه بوده تا نظر مردم را به سمت خود جلب کنند.


مزایای تبلیغات در مرکز خرید و مجتمع های تجاری

مجتمع و مراکز تجاری یکی از مکان‌های عمومی پربازدید برای تبلیغات محلی و محیطی هستند. تبلیغات در مراکز خرید برای مکان‌ها و زمان‌های استراحت و بازدید بالا، تنوع متعدد رسانه تبلیغات و هزینه پایین از ویژگی‌های این روش تبلیغات است. همین امر موجب شده تا نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات متمایز گردد.

موقعیت مکانی مرکز خرید به دلیل سرپوشیده بودن در گرمای شدید تابستان و باران و سرمای پاییز و زمستان مهم خواهد بود. این عوامل موجب شده تا انواع تبلیغ راحت انجام‌پذیر باشند. تبلیغات در مرکز خرید به این دلیل که محل داد و ستد و ارتباط مستقیم بین عرضه کننده و تقاضا را برقرار می‌کند، بسیار موثر  واقع خواهد شد. از مزایای دیگر تبلیغات در مرکز خرید به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  1. 1. جذب مشتریان
  2. استفاده درست از فضای مراکز تجاری
  3. تاثیرگذاری بر تصمیم نهایی مشتری برای خرید
  4. ایجاد تصویر ذهنی قوی برای بازدیدکنندگان
  5. ایجاد حس نو و نوآوری در شیوه‌های معرفی محصولات در بین برند‌ها
  6. جذب مشتریان بی‌انگیزه و افزایش فروش روزانه
  7. قرارگیری در کنار مشتری در همان زمان
  8. اطلاعات همیشه بروز
  9. ایجاد درآمد برای مال از طریق تبلیغات
  10. از هدر رفتن پول جلوگیری می‌کند

متداول‌ ترین روش تبلیغات در مرکز خرید

در مرکز خرید تبلیغات در سقف، زمین، میز، آسانسور، پله‌ برقی و دیوار‌‌ها ظاهر شوند. در برخی موارد تبلیغات در مرکز خرید در کیوسک‌ها در کنار این مراکز واقع شده‌اند. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال در چنین تبلیغاتی لازم است به‌طور پیوسته صورت گیرد.

کیوسک‌ها: نمایشگرهای بزرگ با نور پس زمینه هستند که معمولا در راه‌رو‌های مرکز خرید واقع شده‌اند.

تبلیغات درب ورودی: یکی از بهترین مکان‌های تبلیغات درب‌های ورودی مراکز خرید هستند. شما می‌توانید پوسترها و بنرهای خلاقانه خود را طراحی نموده سپس چاپ نمایید و روی این درب‌ها بچسبانید.

روکش پله برقی و آسانسورها: در این روش بنر‌های تبلیغاتی را دور تا دور پله و آسانسور می‌پیچند.

بنر‌های کوچک و بزرگ: آن‌ها در قسمت‌های مختلف مرکز خرید در اندازه‌های متفاوت قرار گرفته‌اند.

رومیزی: به بنر‌های کوچک قرار گرفته شده روی میز‌های فود کورت را گویند.

تابلوهای دیجیتال تبلیغاتی: صفحه‌هایی دور تا دور مرکز خرید واقع شده که تبلیغات را به صورت فیلم و تصاویر پخش می‌کنند.

تبلیغات ردپایی یا مسیری: این روش یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها جهت تبلیغات در مراکز خرید به شمار می‌رود. به صورتی‌که می‌توانید برای هدایت مشتریان به فروشگاه مورد نظر، از این نوع تبلیغات استفاده نمایید.

نصب پوسترهای تبلیغاتی در مکان‌های پرازدحام: قرار دادن پوسترهای تبلیغاتی در مسیر دید مخاطب بر افرادی که در حال خرید و گردش هستند، تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

برگزاری رویدادها و مسابقات: در این نوع تبلیغ استفاده از افراد مشهور و معروف در برگزاری جشنواره‌های فرش، چرم، کیف، لباس صورت می‌پذیرد. برگزاری مسابقات نیز با ارسال پیامک امکان‌پذیر خواهد بود.


هزینه تبلیغات در مرکز خرید

از ویژگی‌های مهم تبلیغات در مرکز خرید تنوع قیمت رسانه‌های تبلیغاتی است. در واقع یک کسب و کار کوچک خانگی تا یک کمپانی و برند می‌توانند در مراکز خرید برای تبلیغات محصول خود اقدام کنند. همان‌طور که در قسمت قبل به تنوع بالای تبلیغات در مرکز خرید اشاره گردید، این تنوع در قیمت و هزینه تبلیغات تأثیرگذار هستند. هزینه تبلیغات در بیلبورد‌ها، استودیوها و نمایشگر‌های سطح شهر بسیار بالا بوده، اما هزینه تبلیغات در مراکز خرید بدون در نظر گرفتن نوع محصول متعادل‌تر خواهد بود.


تنوع بالای رسانه‌های تبلیغاتی

برای تبلیغات نیاز به سناریو‌های از پیش ‌آماده است، که در مراکز خرید از آن‌ها استفاده شوند. تبلیغات در مراکز خرید فضایی کافی را برای معرفی و شناخت کامل یک محصول فراهم می‌آورد. دلیل دیگر در انتخاب تبلیغات در مراکز خرید توجه بالا محیط و جمعیت است اما در خیابان‌ها این ویژگی کمتر خواهد بود.

امروزه بسیاری از مردم با استیکر‌های سه بعدی آشنایی لازم را دارند، این استیکر‌ها جای خود را در تبلیغات صاحبان کسب و کار به‌خوبی باز کرده‌اند. بهترین فضایی که می‌توان از این استیکر‌ها استفاده نمود در مراکز خرید سرپوشیده است. دیوار‌ها، پله‌های برقی، کف راه‌روها مکان‌های مناسبی برای نصب استیکر خواهند بود.

استفاده از پوستر‌های تبلیغاتی روشی دیگر برای تبلیغات محیطی بوده که در مراکز خرید مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان از پوسترهای تبلیغاتی وید یا سقفی به دلیل محافظ بودن در برابر باد و باران در مراکز خرید استفاده نمود. به دلیل موثر بودن این نوع تبلیغ در اکثر مراکز از آن استفاده می‌شود.

استند‌های تبلیغاتی گزینه مناسبی برای تبلیغات در ورودی مراکز خرید هستند. این روش تبلیغاتی در ورودی و خروجی پاساژها مناسب بوده و این نوع از تبلیغات نسبت به سایر جنبه‌های تبلیغاتی از هزینه مناسب‌تری برخوردار خواهند بود.


سخن پایانی در خصوص تبلیغات در مرکز خرید

به‌طور کلی می‌توان ذکر کرد برای تبلیغات، انتخاب مکان مناسب تأثیر به ‌سزایی در معرفی و فروش آن خواهد داشت. به همین خاطر تبلیغات در مرکز خرید که جز مکان‌های پررفت و آمد بوده، همواره گزینه مناسبی است. به ‌دلیل حجم بازدیدکنندگان در طول روز در مراکز خرید، هزینه این روش تبلیغات مقرون به‌صرفه‌تر از روش تبلیغاتی توسط بیلبورد‌ها در خیابان‌ها محسوب می‌شود. از مزایا‌های دیگر این نوع تبلیغ می‌توان به نوآوری و خلاقیت در ایجاد محتوا اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *